Csütörtökön bemutatták a 2021-es Forma 1-es autókat. Remélhetőleg a fejlesztések beválnak és a mostaninál egy sokkal izgalmasabb F1-et kaphatunk 2021-től.


Várhatóan így fognak kinézni az autók. Sokkal dögösebbek és feltűnően dominálnak benne a lekerekített formák. az autókat rendkívül visszaszabták, nincsenek igazán olyan apró légterelők mint a mai autókon ezzel is segítve az autó mögötti turbulens levegő tisztább áramlását. Az badgeboardok pedig betiltásra kerültek és az ottani légterelők is eltűnnek könnyítve a kerék mögött keletkező levegő tisztább áramlását. Még egyszerűbb első szárnyat és hosszabb diffúzort kaptak az autók.

Ezen a képen remekül összehasonlítható az idei és a 2021-es autók mögötti levegő áramlása. Az ideinél megfigyelhető, hogy rendkívül felkavart a levegő épp az előbb említett apró szárnyak és terelő elemek miatt. Ezért azaz a ,,piszkos levegő" miatt vesztenek egymás mögött annyi leszorítóerőt ami miatt a másik autó követése olyan nehéz.
A 2021-es autók fejlesztésénél ezt a problémát akarták ki küszöbölni és az ábra szerint sikerült is. Sokkal jobban, egyenletesen áramlik az autó mögött a levegő amitől az remélik, hogy az előzés sokkal de sokkal könnyebb lesz 2021-től.
A Forma 1-ben először 2021-ben lesznek bevezetve a 18 colos felnik. Ez a pilótáknak egy teljesen új érzetet fog adni. A guminak alig fog deformálódni a kanyarokban ami szintén új és elsőre fura érzés lesz.
A DRS-t megtartják tehát nyitható lesz a hátsó szárny, de az még kérdéses, hogy lesz a szükség rájuk. Azért a biztonság kedvéért meghagyják ha esetleg nem jönne össze a szabályváltozás.
A V6-os turbók megmaradnak tehát e téren ne számítsunk változásokra.
A költségsapka bevezetésre kerül, 175 millió dollár lesz a maximum ezzel a nagy és kis csapatok közti különbséget akarják eltüntetni.
Felemelik 25-re a lehetséges versenyhétvégék számát de magukat a versenyhétvégéket pedig rövidebbé szeretnék tenni.
A versenyautók súlya is 743 kg-ról 768 kg-ra nő. - 3 és 4 másodperces lassulás várható.